Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

GAY ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

                                      GAY Βιβλιογραφία μελετημάτων

                             Σε όλους αυτούς επώνυμους και ανώνυμους που επέζησαν από την μάστιγα του έρωτα, και σε αυτούς που θα εξακολουθήσουν να επιζούν και μετά τον θάνατό τους.

          Την 1η Δεκεμβρίου εορτάζεται η μέρα κατά του Aids.
Την γενιά μου-γενιά του 1980-η αρρώστεια αυτή, του παράφορου και παθιασμένου έρωτα από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 την σακάτεψε και την τσάκισε ανελέητα, σωματικά και ψυχικά. Έως πριν την εμφάνισή της, οι άνθρωποι ζούσαν έντονα, σεξουαλικά ανεξέλεγκτα και χωρίς τις αναγκαίες ερωτικές προφυλάξεις, ζούσε ο καθένας μας και όλοι μαζί την Μπέλ Επόκ του καιρού μας(τους). Οι νέοι και οι νέες διασκέδαζαν, τραγουδούσαν, χόρευαν, ερωτεύονταν και, κατά το κοινώς λεγόμενο, «ξεσάλωναν» στα μπαράκια και τις disco της εποχής. Μεγάλες αίθουσες, πολύχρωμα φώτα, πολλά φωτορυθμικά και ασφαλώς έντονη και δυνατή μουσική. Η Disco μουσική ήταν αυτή που καθοδηγούσε την διασκέδαση και τις ερωτικές μας ορέξεις. Η Ντόνα Σάμμερ, τα συγκροτήματα των: Άμπα, Ρίτσι Φάμιλυ, Μπόνευ Μ, ο Πατρίκ Φερνάντες, η Νταιάνα Ρος, ο Μάικλ Τζάκσον, ο Σιλβέστερ Τζέημς, και πολλές άλλες γνωστές φωνές της εποχής εκείνης έδιναν το έναυσμα για να μετατραπεί η νύχτα σε μέρα και η μέρα σε κολασμένο παράδεισο. Στα μπαράκια της εποχής, και ιδιαίτερα τα gay,  οι νέοι και οι νέες άκουγαν την παθιάρικη φωνή της Λίτσας Διαμάντη, «Όχι θα κάτσω να σκάσω…», την μπάσα φωνή της Πίτσας Παπαδοπούλου στο, «Με τελείωσες. Η γη όλο γυρίζει μες του μυαλού τη ζάλη…», οι καψούρηδες μεθούσαν με το «Υπάρχω» του Στέλιου Καζαντζίδη και γίνονταν ντέφι με το «Μη φεύγεις μη» του Γιάννη Πάριου, και όλοι, ερωτευμένοι και μη, ξενυχτούσαν με την αιώνια φωνή της Μαρινέλας(όχι μόνο στο Ζουμ). Ίσως η μοναδική γυναικεία φωνή που αγαπήθηκε τόσο πολύ από τους γκέι της εποχής μου. Ούτε η παλαιότερη καλλιτεχνική παρουσία της Νινή Ζαχά, ούτε η παθιάρικη φωνή της Δήμητρας Γαλάνη,(Ζω, μετά από σένα ζω...) ούτε η φωνή της Ελένης Ροδά, ούτε ακόμα η μοναχική ευαίσθητη παρουσία της Αρλέτας(έστω και αν η γάτα της η σερενάτα έγινε σλόγκαν στα χείλη των τότε μουσικόφιλων ερωτιάρηδων) δεν είχαν τόση απήχηση στην νυχτερινή μουσική διασκέδαση των νέων της εποχής. Λίτσα Διαμάντη και Μαρινέλα ήσαν οι δύο φωνές που μας συνόδευαν απαραίτητα σε κάθε μας έξοδο. Όλοι μας ζούσαμε την καθυστερημένη σεξουαλική μας απελευθέρωση.Μην ξεχνάμε ότι βγαίναμε από μια επτάχρονη δικτατορία. Άντρες και Γυναίκες, νέοι και μεγαλύτεροι, επώνυμοι και ανώνυμοι, μορφωμένοι και αγράμματοι, πλούσιοι και φτωχαδάκια, επαρχιώτες και μικροαστοί της Αττικής, γίνονταν ένα στα γνωστά στέκια της εποχής, που πλημμύριζαν από νεανική ερωτική τρέλα αμφοτέρων των φύλων των ηλικιών και των επιθυμιών. Όλοι οι υποψιασμένοι στροβιλίζονταν στη δίνη ενός ξεσαλωμένου έρωτα και μιας ζωής πέρα από κάθε όριο. Πολιτική και Ερωτική συνειδητοποίηση συμβάδιζαν τότε σε μια κοινωνία που άνοιγε τα φτερά της προς το καινούργιο το παγκόσμιο. Ο Κόσμος άλλαζε από τις δικές μας επιθυμίες, το όνειρο του καθενός φόρτιζε την ζωή του άλλου, ή τουλάχιστον έτσι πιστεύαμε. Τα πάντα ήταν πιθανόν να σου συμβούν και τα πάντα οδηγούσαν στην αιώνια ερωτική χαρά. Μέσα σ’ αυτό το ξέφρενο πανηγύρι της ζωής και του έρωτα δεν υπήρχε χώρος για το συναίσθημα του φόβου, για ενδοιασμούς, για προφυλάξεις. Η ζωή φουρτουνιασμένο πέλαγος κυλούσε προς το σώμα του άλλου, του ξένου, του άγνωστου χωρίς μέτρο, χωρίς αιδώ, χωρίς σκέψη, χωρίς όρια ασφαλείας. Τα πάντα ήταν αποδεκτά στον έρωτα και τα πάθη του. Όλοι μας τότε, βιώναμε τα απαλά και ζεστά βελούδα της ευσπλαχνίας του Έρωτα, αλλά και ο Έρωτας σε εκστρατεία εμφύλιας μάχης μπορούσε να μας καταστρέψει ανά πάσα στιγμή.
Και ξαφνικά, δειλά και αθόρυβα στην αρχή, οι εφημερίδες και τα περιοδικά ποικίλης ύλης, άρχισαν να γράφουν για μια νέα αρρώστια που είχε εκδηλωθεί πρώτα στις κοινότητες των ομοφυλοφίλων του εξωτερικού και ιδιαίτερα στην Αμερική και κατόπιν πληροφορηθήκαμε ότι είχε χτυπήσει από παλαιά την Αφρικανική Ήπειρο. Μια παγωμένη θανατερή ομίχλη άρχιζε να σκεπάζει την ζωή των πιο ερωτικά ενδοτικών ανθρώπων, ένα πέπλο θανάτου άρχισε να τυλίγει τις ζωές όλων  μας. Διάσημοι και καθημερινοί άνθρωποι της διπλανής πόρτας, επώνυμοι και ανώνυμοι, καλλιτέχνες και διανοούμενοι, συγγραφείς και εικαστικοί, ευκατάστατοι και πένητες, εργάτες και ιερείς, μοναχοί και γυναίκες, ομοφυλόφιλοι και ετεροφυλόφιλοι, άρχισαν να κεντρίζονται από τα φαρμακερά βέλη της αρρώστιας. Μας αφορούσε όλους. Στον Ελληνικό χώρο, δημιουργήθηκε το κέντρο Λοιμώξεων με διευθυντή τον Δημήτρη Παπαευαγγέλου αν θυμάμαι καλά και τον Κωνσταντίνο Καλλίνικο, δυό σπουδαίους επιστήμονες οι οποίοι συνέβαλαν με τις γνώσεις τους τον προσωπικό τους αγώνα και την αμέριστη συμπαράστασή τους στους ασθενείς και τους φορείς, στην συγκράτηση της εξάπλωσης και της διάδοσης του Ιού, με την επιστημονική τους ενημέρωση και την συνεχή σύγχρονη και αποτελεσματική πληροφόρηση του μεγάλου κοινού. Άρχισαν δειλά-δειλά να γράφονται εμπεριστατωμένα άρθρα, να κυκλοφορούν μελέτες, να προβάλλονται ταινίες, να ανεβαίνουν θεατρικές παραστάσεις, οι εφημερίδες  της εποχής δημοσίευαν καθημερινά πληροφορίες για την εξέλιξη της αρρώστιας και ταυτόχρονα αναφέρονταν σε επώνυμα πρόσωπα του καλλιτεχνικού χώρου κυρίως, που τους χτύπησε η μάστιγα αυτή. Η Ελλάδα, σαν μια χώρα καθυστερημένη, περιφερειακή και αποικιοκρατική στην άκρη των Βαλκανίων, πλήρωσε το δικό της τίμημα στην νέα και άγνωστη αυτή μέχρι τότε μάστιγα, λιγότερο ίσως από τις άλλες ανεπτυγμένες οικονομικά και κοινωνικά καπιταλιστικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης και της μεγάλης και πλούσιας Ηπείρου της Αμερικής. Αρκετοί επώνυμοι και ανώνυμοι συμπολίτες μας άντρες και γυναίκες έφυγαν νωρίς. 
     Αργά και σταθερά στο διάβα του κοινωνικού μας χρόνου, η αρρώστια άρχιζε πλέον να αφορά και τους ετεροφυλόφιλους άντρες και γυναίκες, άγγιζε πλέον και τις μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες, όχι μόνο αυτές των διαφόρων μειονοτήτων.Ο κίνδυνος ήταν κοινός για όλους, χωρίς εξαίρεση χωρίς διάκριση χωρίς επιλογή για κανέναν.
      Όπως όλα μέσα στην ιστορική πορεία της ανθρώπινης περιπέτειας έτσι και αυτή η επιδημία του περασμένου αιώνα άρχισε να δαμάζεται, οι επιστήμονες εφηύραν κοκτέιλ φαρμάκων τα οποία έλεγχαν την εξέλιξή της, οι φορείς δεν πέθαιναν πλέον, το οικογενειακό περιβάλλον των ασθενών συμπαραστέκονταν χωρίς φόβο στους οικείους τους, η ιατρική επιστήμη είχε κάνει για άλλη μια φορά το πανανθρώπινο θαύμα της. Οι άνθρωποι ανεξάρτητα των ερωτικών τους προτιμήσεων άρχιζαν να παίρνουν τις αναγκαίες προφυλάξεις, να προσέχουν περισσότερο τις επιλογές τους. Τώρα όλοι γνώριζαν, ότι εσύ πηγαίνεις με την απερισκεψία σου να συναντήσεις την αρρώστια και όχι αυτή εσένα. Ο χρόνος και η σωστή ενημέρωση των ατόμων από τους επιστήμονες και άλλες ιατρικές ομάδες, έφερε την απαραίτητη ισορροπία στην προσωπική ζωή των ανθρώπων και τις υγιείς επιλογές τους, έτσι, η μάστιγα αυτή της ερωτικής πρόκλησης έγινε μία ακόμα ελεγχόμενη επιδημία στην ιστορική πορεία των ανθρώπινων επιθυμιών και παθών.
      Όλβιοι όσους δεν άγγιξε η επιδημία αυτή, τυχεροί μέσα στην ατυχία τους παρακολουθώντας άλλους να φεύγουν νωρίς και άδοξα.
          Σαν μια οφειλή στους πρόωρα χαμένους άντρες και γυναίκες της γενιάς μου ανεξάρτητα των προσωπικών τους ερωτικών επιλογών, σκέφτηκα να αναφέρω μια σειρά από μελέτες που αφορούν το αιώνιο θέμα του έρωτα και ιδιαίτερα τον ομοφυλόφιλο έρωτα, αντρών και γυναικών, που συναντάται σε όλους τους πολιτισμούς και σε όλες τις εποχές μέσα στην ανθρώπινη αλλά και φυσική εξελικτική ιστορία.
    Στην παρούσα έρευνα καταγράφω ειδικές και γενικές μελέτες που κυκλοφόρησαν στα Ελληνικά, και μπορεί να αντλήσει ο όποιος ενδιαφερόμενος χρήσιμες πληροφορίες και απαραίτητα στοιχεία για το διαχρονικό αυτό γεγονός μέσα στην ιστορία, χωρίς ασφαλώς να εξαντλώ το θέμα, απλά συντάσσω μια βάση δεδομένων. Δεν αναφέρω λογοτεχνικά και δοκιμιακά έργα που διαπραγματεύονται το θέμα(μυθιστορήματα, ποίηση, θέατρο, δοκίμια μελέτες για καλλιτέχνες ομοφυλόφιλους, βιβλιογραφίες), που γνωρίζω, τα οποία αριθμούν αρκετές δεκάδες τίτλων, μια που αργότερα  θα τα αποδελτιώσω ξεχωριστά.
          Στην μνήμη όλων αυτών-γνωστών και αγνώστων-που έφυγαν νωρίς, ανώνυμων και επώνυμων ας είναι αφιερωμένη με χαρμολυπική διάθεση η λίστα αυτή των βιβλίων.                           


Gay Essays


                                          Δεν πέθαναν ματαίως


Tina Tessina, «Gay Relationships for Men and Women
  Tina Tessina,
  «Σχέσεις Gay. Πλήρης οδηγός για Ομοφυλόφιλους άντρες
  και γυναίκες», 
  μτφ. Δ. Π. Κωστελένος, εκδ. Κονιδάρης 1993, σ. 381.
• Francois Martin, «Les Tabous”
  Φρανσουά Μαρτέν,
  «Ταμπού», 
  μτφ. Μ. Μαρκάκη, εκδ. Κάκτος 1983, σ.205
Hirschfeld Magnus,
   «Η Ψυχολογία της Ομοφυλοφιλίας», 
    μτφ.-πρόλογος: Κ. Λ. Μεραναίος, εκδ. Μαρή 1962, σ. 182.
Heinz Heger, “Die Manner mit dem Rossa Winkel Der Bericht eines
  Homosexuellen uber Seine KZ-Haft von 1939-1945.
  Χάιντς Χέγκερ,
  «Οι Άντρες με το ροζ τρίγωνο. Η μαρτυρία ενός Ομοφυλόφιλου από τα
  στρατόπεδα συγκέντρωσης 1939-1945», 
  μτφ. Ρίτσα Δεκαβάλλα, εισαγωγή: Ρουμπίνη Ζαρκάδη, εκδ. Μαύρη Λίστα     2000, σ. 155.
• Γκυ Οκενγκεμ,
   «Ιστορική Εικόνα της Ομοφυλοφιλίας», 
   μτφ. Αντιγόνη Γώγου, επιμέλεια: Ανδρέας Βελισσαρόπουλος, εκδ. Νεφέλη    1983, σ. 165.
• Ζαν Λουϊ Μπορύ,
  «Στο φως της ημέρας. Το δικαίωμα να είσαι ομοφυλόφιλος»(Vivre e midi)
  Απόδοση στα Ελληνικά: Πέτρος Παπαδόπουλος, εκδ. Δέκα 1979, σ. 141.
• Ρουστάν Μέχτα Δόκτωρ,
  «Ομοφυλοφιλία και Λεσβιακοί Έρωτες», 
  μτφ;, εκδ. Σύγχρονη Κοινωνιολογική  Βιβλιοθήκη 1968;, σ. 80.
Bryce Mc Dougall, “My child is gay”
  Μπράις Μακ Ντούγκαλ επιμέλεια:
  «Το παιδί μου είναι γκέι. Πως αντιδρούν οι γονείς όταν το μαθαίνουν»,
  μτφ. Κωνσταντίνος Ματσούκας, επιμέλεια μτφ. Παύλος Αβούρης, εκδ.
  Πολύχρωμος Πλανήτης 2006, σ. 274.
Massimo Consoli, “ Ecce Homme”
  Μάσιμο Κονσόλι,
  «Η Ομοφυλοφιλία στη Βίβλο», 
   μτφ. Κωνσταντίνος Νίκας, πρόλογος: Θάνος Ε. Ασκητής, έρευνα-                 επιμέλεια: Νίκος Κλείτσικας, 
  εκδ. Προσκήνιο-Άγγελος Σιδεράτος 2001, σ.   191.
Ann Heron, “Two Teenagers in Twenty”,
  Αν Ερόν, επιμέλεια:,
  «2 έφηβοι στους 20. Εκθέσεις Γκέϊ και Λεσβιών Νέων», 
   μτφ. Άρης Μπατσιούλας, εκδ. Γοργώ 2005, σ. 171.
• Dennis Altman, “Homosexual, Oppression and Liberation Homosexuel le,
   Ντένις Άλτμαν,
   «Ομοφυλοφιλία, Καταπίεση και Απελευθέρωση», 
   μτφ. πρόλογος-εισαγωγή: Λουκάς Θεοδωρακόπουλος, εκδ. Ουτοπία,              σ.254.
• Αλαίν Εμμανουέλ Ντρέιγ,
  «Σώμα με σώμα. Η μάχη μου με το έιτζ»(Corps a Corps), 
   μτφ. Νατάσσα Ανδρίτσου, εκδ. Εξάντας 1988, σ. 166.
• Robert Aldrich, “Gay Life and Culture. A World History”
  Robert Aldrich, επιμέλεια:
  «Ομοφυλοφιλία. Μια Παγκόσμια Ιστορία», 
   μτφ. Μαργαρίτα Μηλιώρη, εκδ. Πάπυρος 2008, σ. 384.
• Luc Montagnier, “Des virus et des homes”
  Luc Montagnier,
  «Ιοί και Άνθρωποι». AIDS: γεγονότα, έρευνες και προβληματισμοί. 
  μτφ.-Επιστημονική Επιμέλεια: Χάρης Καζλαρής, εκδ. Κάτοπτρον 1995,       σ.372.
Ken Mayer M. D.- Hank Pizer,
  «AIDS. Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας»,
  εκδ. Φλώρος χ. χ.
• Terry Sanderson,
   “Gay Kama Sutra”, σχέδια, Carlton Books
   μτφ.;, εκδ. Κ. Παπαχρυσάνθου και Σια 2004, σ.144.
• David Leddick,
  “ The Male Nude”, (Φωτογραφικό Album), 
   εκδ. Taschen 2005, σ. 576.
Dominique Fernandez, “Le rapt de Ganymede”.
  Ντομινίκ Φερναντέζ,
  «Η αρπαγή του Γανυμήδη», 
   μτφ. Λουκάς Θεοδωρακόπουλος, εκδ. Εξάντας 1995, σ. 396.
Virginie Mouseler, “Les femines et les homosexuels la fausse indifference”
  Virginie Mouseler,
  «Οι Γυναίκες και οι Ομοφυλόφιλοι. Η ψεύτικη αδιαφορία», 
   μτφ.-Επιμέλεια: Γ. Σ. Τζαμαλούκα, εκδ. Παπαζήση 2006, σ. 188.
• Άντονυ Ναττίνγκ,
  «Ο Λώρενς της Αραβίας», Αθήνα χ.χ.
• «Το Έπος του Γκιλγαμές», Αθήνα
•  επιμέλεια: Αλέξανδρος Κοτζιάς
   «Η Νύχτα των μεγάλων μαχαιριών», 
   εκδ. Mondadori-Φυτράκης χ.χ., σ. 204.
• Γκρεγκ Ουάρτον, επιμέλεια Ανθολογίας:
  «Η Αγάπη που δεν τολμάει να πει τ’ όνομά της». Δοκίμια για την queer
   Επιθυμία και Σεξουαλικότητα, 
   μτφ. Κωνσταντίνος Ματσούκας, επιμέλεια μετάφρασης Παύλος Αβούρης,    εκδ. Πολύχρωμος Πλανήτης 2007, σ. 186.
•  Pouillet,
  Ιατροφιλοσοφική Μελέτη. Λεσβιακοί Έρωτες.
  «Αι Τριβάδες».
  Επίμετρο: Γιώργος Γιαννόπουλος, Θεσσαλονίκη 2005, σ. 156. περιοδικό
  Φαρφαρούλας τχ. 6-7/2005. (Ά έκδοση Αθήνα 1922, μτφ. Αντ. Τουρίκη).
Bernard Vincent,
  «Οι Περιθωριακοί» και οι Αποκλεισμένοι στην Ιστορία, 
  μτφ. Μιχάλης Καραχάλιος-Καίτη Λεύκα., εκδ. Ροές 1988, σ. 270, 
  δες κεφάλαιο («Αδελφές και Τραβεστί» της Esther Newton, σ. 233-)
•   Jones-L. Lewellyn Derek, “Sexually Transmitted Diseases”
    Jones-L. Lewellyn Derek,
    «Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενες Ασθένειες», 
    μτφ. Μαρία Καββαδία, εκδ. Λύχνος 1992, σ. 192.
•  Ζωρζ Φαλκονέ-Ναντίν Λεφωσέρ,
   «Ο Άντρας και πως κατασκευάζεται», 
    μτφ. Χαράς Ντάλη, εκδ. Βέργος 1973.
•  Thomas Szasz,
   «Η Βιομηχανία της Τρέλας», 
   μτφ. Έφη Χαίρη Σκαραγκά, εκδ. Ιανός 1983
•  Lyall Watson,
   «Ο παμφάγος πίθηκος», εκδ. Ωρόρα
•  Σίγκμουντ Φρόιντ,
   «Τοτέμ και Ταμπού», Αθήνα χ.χ.    
   --------------
• Gay Οδηγός,
  «Greek Gay Guide ‘92». Η Ερωτική Γεωγραφία της Ελλάδος, 
  εκδ. Κράξιμο 1992, σ. 113.
• The greek
  «Gay Guide 2002». Ελληνικός Gay Οδηγός 2002, 8η  έκδοση, 
   εκδ. Κράξιμο 2002, σ. 76.
• Παγκύπρια Εταιρεία Ψυχικής Υγιεινής,
  «Ομοφυλοφιλία».
  (Ομιλίες και συζητήσεις που έγιναν στο Σεμινάριο ¨Η Ομοφυλοφιλία¨
  20-21 Μαρτίου 1982. Ξενοδοχείο Φιλοξενία). Λευκωσία 1982, σ. 212.
  (Τα κείμενα επιμελήθηκε ο Κώστας Ολύμπιος)
• Θεοφανώ Παπαζήση/Νίκος Χατζητρήφων/Θόδωρος Κτενίδης: επιμέλεια,
  Σύμπραξη Κατά της Ομοφυλοφοβίας.
  «Το Φύλο και η Συμπεριφορά του». Νομικές, ψυχολογικές και κοινωνικές
  διαστάσεις της Ομοφυλοφιλίας και της Ομοφυλοφοβίας.
  (Πρακτικά 1ης  Διεπιστημονικής Συνάντησης για την Ομοφυλοφιλία και
  την Ομοφυλοφοβία. «Η κατάσταση στην Ελλάδα και οι προοπτικές
  βελτίωσής της». Θεσσαλονίκη 9 και 10/10/2000), 
  εκδ. Επίκεντρο χ.χ. σ. 163.
• Νίκος Χατζητρύφων/Θεοφανώ Παπαζήση: επιμέλεια,
  Σύμπραξη Κατά της Ομοφυλοφοβίας.
  Λίνα Χατζηαθανασίου,
  «Οικογένειες από Ομόφυλα ζευγάρια».
   Το φύλο και η συμπεριφορά του.(Πρακτικά 2ου  Διεπιστημονικού
   Συνεδρίου. Θεσσαλονίκη 12-14/5/2005), εκδ. Επίκεντρο 2007, σ. 232.      
• Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας-Athens Pride 2008,
   «Η Ιστορία του Λεσβιακού-Γκέϊ-Αμφί και Τρανς Κινήματος στην Ελλάδα:
   Μια Πρώτη Αποτίμηση», εκδ. Athens Pride- Futura 2008, σ. 32.
   (Αποσπάσματα από τη συζήτηση που έγινε στα πλαίσια των προφεστιβα-
   -λικών εκδηλώσεων του Athens Pride 2008).
•  Γρηγόρης Βαλλιανάτος,
    «Ακατάλληλο», 
    εκδ. Καστανιώτη 2008, σ. 152.
•  Βασίλης Καβαθάς,
    «Ωραίο το φουστάνι σου Γιώργο μου», 
    εκδ. Κάκτος 1983, σ. 182.
•  Βασίλης Καβαθάς,
   «Who is Who. Ποιος είναι Ποια. Άνδρες ντυμένοι Γυναίκες». 
    εκδ. Ελληνικά Γράμματα 2005, σ. 304.
•  Αφροδίτη Κουκουτσάκη,
    «Χρήση ναρκωτικών, Ομοφυλοφιλία, Συμπεριφορές μη συμμόρφωσης
    μεταξύ ποινικού και ιατρικού ελέγχου», 
    εκδ. Κριτική 2002, σ. 197.  
•  Άννα Κουρουπού,
   «Γιατί δεν έχω σαν το δικό σου, μαμά;».
    πρόλογος: Σταύρος Θεοδωράκης, εκδ. Ποταμός 2011, σ. 184
•  Μαριάννα Λαγουμίδου,
   «Gay! γιατί;». Τα αίτια της ομοφυλοφιλίας-προσέγγιση των αιτιών του
   Ομοφυλόφιλου Σεξουαλικού Προσανατολισμού. 
   εκδ. Γρηγόρη 1996, σ. 110
•  Αντώνης Δ.Μαγγανάς,
   «Τα εκδιδόμενα Άτομα». Πορνεία: Παρέκκλιση ή Παράβαση.
   (Συλλογή εργασιών φοιτητών του Παντείου Πανεπιστημίου υπό την
   διεύθυνση του καθηγητή Α. Δ. Μαγγανά), 
   εκδ. Παπαζήση 1994, σ.118.
•  Μπεν Προβής,
   «Gay σημαίνει… Χαρούμενος!», 
   εκδ. Οσελότος 2014, σ. 176.
• Ελισάβετ Βακαλίδου,
  «Μπέττυ», 
  εκδ. Εξάντας 1979, σ. 244.
  «Μπέττυ», Καπετάνιος της ψυχής μου. επίμετρο: Γρηγόρης
  Βαλλιανάτος. Jean Genet: Μια Επιστολή. Δημήτρης Σταύρακας, «Μπέττυ»
  (Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ σε DVD), 
  β΄ έκδοση Τυπωθήτω 2007, σ. 262
• Φρίντα Μπιούμπι,
   «Και το όνειρο πάγωσε. Ένα χρονικό του AIDS», 
   εκδ. Εξάντας 1990, σ. 216.
• Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος,
   «Το πρόβλημα της Ομοφυλοφιλίας», 
   εκδ. Φωτοδότες 1994, σ. 76.
•  Ηλίας Πετρόπουλος,
   «Τα Καλλιαρντά», 
   εκδ. Εξάντας 1974.
• Ηλίας Πετρόπουλος,
  «Ρεμπέτικα Τραγούδια», 
   Κέδρος 1974
   (συναντάμε Homo τραγούδια)
•  «Γαμοτράγουδα Δημοτικά»,
   Ανθολογία Κειμένων, 
   εκδ. Τυπογραφείο Κείμενα 1985
   (Εδώ γαμιούνται αρσενικοί, και συ γυρεύεις νύφη)
•  Βέρα Ρόδη,
   «Ομοφυλοφιλία», (Ανθολογία Κειμένων), 
    εκδ. Γ. Λαδιά χ.χ., σ. 384.
•  Κυριάκος Σιμόπουλος,
    «Ξένοι Ταξιδιώτες στην Ελλάδα», τόμος Α.
    (συναντάμε Homo πληροφορίες)
•  Προκόπιου Ιλλουστρίου Καισαρέως,
   «Ανέκδοτα ή Απόκρυφος Ιστορία», 
   μτφ. Αλόη Σιδέρη, εκδ. Άγρα 1988, σ.226
•  «ΟΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΙ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ»
    Γενική εποπτεία: Χρύσα Α. Μαλτέζου, εκδ. Ίδρυμα Γουλανδρή-Χορν
    1993, σ. 300.
• Φώτης Σιούμπουρας,
   «Πεζοδρόμιο». Ομοφυλόφιλοι, Τραβεστί, Εγχειρισμένες, Λεσβίες,
   Διαφθορεία-Πόρνες, Προστάτες.
   (Έρευνα Σοκ, Αποκαλυπτικές Φωτογραφίες), 
    εκδ. Κάκτος 1980, σ.282.
•  Κώστας Τσαρουχάς,
   «Άλκηστη», 
   εκδ. Ελληνικά Γράμματα 1995
•  Μ. Χριστόπουλος: κείμενο, Δ. Χαντζόπουλος: εικόνες,
    «ΑΙ ΑΓΑΠΩΣΑΙ»
    Αι Ομοφυλοφιλίας των εν Κωνσταντινουπόλει Μουσουλμανιδών.
    Επιμέλεια και μεταγραφή κειμένων: Μαρία Κυρτζάκη, 
    εκδ. Άγρα 1991, σ. 84.    
• Γιώργος Χρονάς,
  «Τα Ελληνικά Αγάλματα».(Φωτογραφίες Ανδρών του 1950-1960), 
   εκδ. Οδός Πανός 1992. σ. 78.
• Λουκάς Θεοδωρακόπουλος,
  "Ο ΚΑΙΑΔΑΣ"-Χρονικό μιας πολιορκίας.
   εκδ. Εξάντας 1976, σ. 116.
•  Λουκάς Θεοδωρακόπουλος,
   "Αμφί" και απελευθέρωση. Χρονικό-κείμενα.
   εκδ. Πολύχρωμος Πλανήτης 2005, σ. 288.
•  εφημερίδα Ελευθεροτυπία, «Βιβλιοθήκη», τχ. 335/26-11-2004
•  περιοδικό «Διαβάζω», τχ. 246, τχ. 276.

         Σειρήνων θεσπεσιάων λειμών ανθεμόε
General   Essays

•  Jean Laplanche et J. B. Poatalis, “Vocabulaire de la Psychanalyse
   Jean Laplanche et J. B. Poatalis,
   «Λεξικό της Ψυχανάλυσης», 
   μτφ. Β. Καψαμπέλης/ Λ.Χαλκούση/ Α. Σκουλίκη/ Π. Αλούπης, 
   εκδ. Κέδρος 1995, σ.576
•  Αμαρτίες Γονέων» και άλλα Ερωτικά Κείμενα του 20 αιώνα,
    Επιλογή-μτφ. Αλέκος Γιώργας, εκδ. Καστανιώτη 1994, σ. 296.
•   “Sesso E Linguaggio”,
   «Σεξ και Γλώσσα»,
   (5ο Διεθνές Συνέδριο Ψυχανάλυσης. Νέα Υόρκη, 30 Απριλίου-2 Μαΐου
    1981), μτφ. Καίτης Χατζηδήμου-Ιουλιέττας Ράλλη, εκδ. Ι. Χατζηνικολή
    1984, σ. 226. 
     δες  «Η γλώσσα των Ομοφυλοφίλων» του Michael Meylakη. σ. 53-
•   «Η  «Άλλη» Σεξουαλικότητα»-7 Ψυχαναλυτικά δοκίμια για τις
    Σεξουαλικές Διαστροφές. μτφ. Λεία Τριανταφύλλου-Δροσούλα
    Τσαρμακλή, 
    εκδ. Νεφέλη 1994, σ. 248.
    La Sexualite perverse
    (Michel De Muzan/Joyce Mc Dougalle/Rene Major/Ilse Barande/
    Sidney Stewart/Cristian David/Robert Barande).
•   Ανωνύμου,
    «Ιστορία της Ζώνης Αγνότητος»(Storia Della Cintura di Castita), 
    μτφ. Αλόη Σιδέρη, εκδ. Άγρα 1991, σ. 86.
•   Marguarite and Willard Beecher, “The Markof Cain” An Anatomy of
    Jealousy”.
    Γουίλαρντ και Μάργκαρετ Μπήτσερ,
    «Το σημάδι του Κάϊν». Η Ανατομία της ζήλιας. 
    μτφ. Γιώργος Δίπλας, εκδ. Γλάρος 1992, σ.250.
•   Pascal Bruckner et Alain FinKielkraut, “Le nouveau desordre amoureux”
    Πασκάλ Μπρύκνερ-Άλεν Φίνκελκρο,
    «Η νέα Ερωτική Αναρχία», 
    μτφ. Μαρίνα Λώμη, εκδ. Αστάρτη 1988, σ. 376.
•   Tim Webb and Sarah Brewer, «Bluff your way in Sex”
    Tim Webb and Sarah Brewer,
    «Εγκόλπιον του Καλού Μπλοφαδόρου για το Sex», 
     μτφ. Έφη Ζαλαχώρη-Άννα Ρήγου, εκδ. Δίαυλος 1991, σ. 104.
•   Pietro Aretino, «Ragionamenti”,
    Πιέτρο Αρετίνο,
    «Μαθήματα για την Τέχνη της Πορνείας της Ρουφιανιάς και τις
    Προδοσίες των Αντρών», 
    εισαγωγή Χρύσα Κακατσάκη, μτφ. Δημήτρης Δεληολάνης-Χρύσα
    Κακατσάκη, εκδ. Στοχαστής 1996, σ. 280.
•   Ernest Borneman, «Das Patriarchat”.
    Ernest Borneman, «Η Πατριαρχία»-Η προέλευση και το μέλλον του
    Κοινωνικού μας συστήματος. 
    μτφ. Δημοσθένης Κούρτοβικ, εκδ. Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης    1988, σ. 937.   
•  Joyce Mc Dougall, “ Eros aux mille et un visages
    Τζόυς Μακ Ντούγκαλ,
    «Τα Χίλια και ένα πρόσωπα του Έρωτα». Η ανθρώπινη Σεξουαλικότητα
    σε αναζήτηση λύσεων», 
    μτφ. Δροσούλα Τσαρμακλή, εκδ. Νεφέλη 2001. σ. 310
•   Julius Evola, «Metafisica del Sesso»
    Julius Evola, «Η Μεταφυσική του Φύλου», 
    μτφ. Φώτης Τερζάκης, εκδ. Ακτή-Οξύ 1998, σ. 352
•   Boris Vian,
    «Πορνογραφικά γραπτά», (με το εισαγωγικό κείμενο. Η χρησιμότητα
     μιας ερωτικής λογοτεχνίας), 
    μτφ. Ρίτα Κολαίτη, παρουσίαση και σημειώσεις Noel Arnaud, εκδ.
    Νεφέλη 2013
•   Rene Varin,
    «Ανθολογία του Ερωτισμού». Πεζά ερωτικά κείμενα, από τον Μαρσέλ
    Προυστ ως τον Ζαν Πωλ-Σαρτρ. 
     μτφ. Άρης Μαραγκόπουλος, εκδ. Σμίλη 1993, σ. 224
•   Lyun Margulis-Dorion Sagan, “Mystery Dance. On the evolution of
    Human Sexuality”
    Lyun Margulis-Dorion Sagan,
    «Ο Χορός του Μυστηρίου. Η Εξέλιξη της ανθρώπινης σεξουαλικότητας»,
    μτφ. Νικόλαος Δούκας, εκδ. Νίκκων 1994, σ. 262
•   Saran Alexandrian,
    «Οι Απελευθερωτές του Έρωτα», 
    μτφ.Φώντας Κονδύλης, εκδ. Αρσενίδης 1988, σ. 382.
•  Saran Alexandrian, “Histoire de la literature erotique”.
   Σαράν Αλεξαντριάν,
   «Ιστορία της Ερωτικής Λογοτεχνίας», 
   μτφ. Νέλλη Κούτση-Ιάκωβος Μαντάς, γλωσσική επιμέλεια Φώντας
   Κονδύλης, διορθώσεις Ανέστης Μ. Αναγνωστάκης, εκδ. Τραυλός-Ε.
   Κωσταράκης, 1997, σ. 604.
Ortega y Gasset, «Estudios Sobre el Amor
  Χοσέ Ορτέγκα Υ Γκασσέτ,
  «Δοκίμια  για τον Έρωτα», 
  μτφ. Κυριάκος Φιλιππίδης, εκδ. Αίολος 2000 σ. 256
• Adrea Dworkin, «Pornograpye. Men Possessing Women»
  Adrea Dworkin,
  «Πορνογραφία και Ανδροκρατική  Κοινωνία», 
  μτφ. Λουκάς Θεοδωρακόπουλος, εκδ. Ουτοπία 1983, σ. 302.          
Arthur Janor, “The Primal Scream”.
  Άρθουρ Τζάνοφ, δόκτωρ,
  «Η Πρωτογενής Κραυγή», τόμοι 2, 
   μτφ. Ελένη Τζελέπογλου, εκδΜπουκουμάνη 1978. 
  Στον πρώτο τόμο σ. 407, υπάρχει το κεφάλαιο:
   (Σεξουαλικότητα, Ομοφυλοφιλία, Αμφισεξουαλικότητα).
•  Karlheinz Deschner,
   “ Sexualitat und Christentum”.
   Κάρλχαϊντς Ντέσνερ,
   «Σεξουαλικότητα και Χριστιανισμός»,  
   μτφ. Λευτέρης Αναγνώστου, εκδ. Μαύρη Λίστα 1999, σ. 68.
•  Anton-Andreas Guha,
   “Sexualitat und Pornographie”
   Άντον-Αντρέας Γκούα,
   «Σεξουαλικότητα  και Πορνογραφία», 
   μτφ. Γιώργος Βαμβαλής, εκδ. Επίκουρος 1972, σ. 176.   
•  Francesco Alberoni. “Innamoramento  e amore”.
   Francesco Alberoni,
   Το ξύπνημα του έρωτα», 
    μτφ. Ιουλιέττα Ράλλη-Καίτη Χατζηδήμου, εκδ. Ιωάννα Χατζηνικολή 1982,     σ. 143
•  Francwsco Alberoni, “Ti Amo”.
   Φραντσέσκο Αλμπερόνι,
    «…Περί Έρωτος», 
    μτφ. Τότα Τσάκου-Κονβερτίνο, εκδ. Ψυχογιός 1998, σ. 410.
•   Roland Barthes, «Fragments d’ un discourse amourenx”.
    Ρολάν Μπαρτ,
    «Αποσπάσματα του Ερωτικού λόγου», 
    μτφ. Βασίλης Παπαβασιλείου, εκδ. Ράππας 1977, σ.280.
•  Ραούλ Βάνεγκερ,
    «Η Βίβλος των Ηδονών», 
    μτφ. Θέμης Μιχαήλ, εκδ. Ελεύθερος Τύπος 1988, σ. 160.
•   Georges Bataille, “LErotisme”
    Ζωρζ Μπατάιγ,
    «Ο Ερωτισμός», 
    μτφ. Μίκα Χουλιάρα, επιμέλεια Αλέξης Ζήρας, εκδ. Θεωρία 1982, σ.176.
    «Ο Ερωτισμός», 
    μτφ. Κωστής Παπαγιώργης, εκδ. Ίνδικτος 2001, σ.398.
•   Aldo Corotenuto, «Eros e Pathes”.
    Aldo Corotenuto,
    «Έρως και Πάθος». Τα Όρια της αγάπης και του πόνου, 
     μτφ. Κούλα Καφετζή, επιστημονική επιμέλεια Τατιάνα Κόκκορη, εκδ.
     Ίταμος 1995, σ. 222.    
•   Robert Chartham, «S. is for Sex
    Ρόμπερτ Τσάρθαμ,
    «Λεξικό Φυσιολογίας και Ψυχολογίας του Σεξ», 
    μτφ. Ευάγγελος Γραμμένος, εκδ. Άγκυρα 1974, σ.416.
•  Germain Greer, “The Boy”.
   Ζερμέν Γκριρ,
   «Το Αγόρι»  με 177 έγχρωμες και 29 ασπρόμαυρες εικόνες. 
   μτφ. Σταύρος Παπασταύρος, εκδ. Καστανιώτη 2004, σ. 256.  
•  Catherine Valabregue, “Leducation Sexuelle lEtranger”.
   Catherine Valabregue,
   «Η Σεξουαλική Εκπαίδευση στο Εξωτερικό»,  
    μτφ. Αννίκα Φερτάκη, εκδ.  Άγκυρα 1977, σ. 304.
•   Lido Valdre, “Il Linguaggio dell’ Eros”.
    Lido Valdre, «Η Γλώσσα του Έρωτα». Η λέξη ως ερωτικό σήμα, 
    μτφ.;, εκδ. Τραυλός-Κωσταράκη 1995, σ. 188
•  Georges Devereux, “Baube, la vulve mythique”.
    Ζωρζ Ντεβερέ,
    «Βαυβώ-Το μυθικό αιδοίο», 
    μτφ. Γιώργος Τόλιας, εκδ. Ολκός 1989, σ. 222.  
•  Pierre Dessuant, “Le narcissisme
   «Ο Νάρκισσος», 
   μτφ. Δήμητρα Παυλάκου, εκδ. Ι. Χατζηνικολή 1992, σ. 124.
•   Dietrich Haensch, “Repressive Famillienpolitik Sexualunterdruckung als
     Mittel der Politik”.
    Ντήτριχ Χενς,
    «η καταπιεστική οικογένεια»
    Η σεξουαλική καταπίεση σα μέσο της πολιτικής. Μια μελέτη βασισμένη
    στη σεξουαλική θεωρία του Βίλχελμ Ράιχ, 
    μτφ. Γιώργος Βαμβαλής, εκδ. Επίκουρος 1978, σ. 104.    
•   Andrea Hopkins, «The Book of Courtly Love
    Andrea Hopkins, «Ο Έρωτας στο Μεσαίωνα». Ο Φλογερός Κώδικας των
    Τροβαδούρων», 
    μτφ.-προλεγόμενα, Χ. Μ. Γκητάκος, εκδ. Αρσενίδης 2003, σ. 276.
•   Charles Fourier, “Vers la liberte’ en amour”.
     Κάρολος Φουριέ,
     «Προς την Ελευθερία στον Έρωτα», επιλογή-παρουσίαση κειμένων:
     Ντανιέλ Γκερέν
     μτφ. Μανόλης Δρίβας, εκδ. Ουτοπία 1991, σ. 262.
•    Μισέλ Φουκώ,
     «Ιστορία της Σεξουαλικότητας»
     Τόμος 1, «η δίψα της γνώσης», 
     μτφ. Γκλόρυ Ροζάκη, επιμέλεια μτφΓιάννης Κρητικός, εκδ. Ράππα 1978,
     σ.198.
     Τόμος 2, «Η Χρήση των Απολαύσεων», 
      μτφ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, εκδ. Ράππα 1989, σ. 292.
      Τόμος 3, «Η μέριμνα για τον Εαυτό μας», 
      μτφ. Γιάννης Κρητικός, εκδΡάππα 1992,
    Michel Foucault, “Histoire de la Sexualite
    t. 1, “La volonte de savoir”
    t. 2, “ L’ usage des de soi”
    t. 3, Le souei de soi”.    
•   G. L. Simons,
    “ A Place for Pleasure-The History of the brothel
    Τζ. Λ. Σίμονς,
    «Οι Παράδεισοι της Ηδονής. Η Ιστορία των Πορνείων από την
    Αρχαιότητα μέχρι σήμερα», 
    μτφ. Γεώργιος Κριμπάς, εκδ. Άγκυρα 1977, σ. 272.     
•    Ντέηβιντ Κούπερ,
     «Η γραμματική της ζωής». Μια επισκόπηση των πολιτικών πράξεων.            (The Grammar of Living). 
     μτφ. και Παράρτημα: Νίκος Μπαλής, εκδ. Καστανιώτη 1977/1989.
•   Jacques Lacarriere,
     «Ερωτικό Λεξικό της Ελλάδας»», 
     μτφ. Χάρης Παπαδόπουλος-Ιωάννα Χατζηνικολή και συνεργάτες. εκδ.
     Ιωάννα Χατζηνικολή 2001, σ.536.
•   Jean Libis, “Le mythe de lAndrogyne”.
     Ζαν Λιμπίς,
     «Ο Μύθος του Ανδρόγυνου», 
     μτφ. Αριστέα Παρίση, εκδ. Ολκός 1989, σ. 400.
•    Giacomo Leopardi,
     «Η Θεωρία της Ηδονής», 
       μτφ.-εισαγωγή Ηλίας Π. Νικολούδης, εκδ. Printa 2001, σ. 254.
•     Gallien Louis,
       «Ο Σεξουαλισμός», 
       εκδ. que sais je?-Ζαχαρόπουλος 1964
•     Paul Chaugharad,
      «Η Σεξουαλική ζωή», 
       εκδ. que sais je?-Ζαχαρόπουλος 1976.    
•     Michela Marzano,
      «Η Φιλοσοφία του σώματος», 
      μτφ. Αθηνά Μπάζου, εκδ. Το Βήμα 2007
•   Λεοπόλδος Φον Ζάχερ Μαζόχ,
    «Η Αφροδίτη με τη Γούνα»(La Venus a la fourrure-Venus im Pelz), 
     μτφ. Μυρτώ Ρήγου.
     Γιώργος Βέλτσος,
     «Η Τερατώδης πλευρά», 
     εκδ. Γνώση 1985, σ. 284.
•    Rustan J. Mehta, “Scienti fic Curiosities of Sex Life”.
     Rustan J. Mehta,
     «Επιστημονικά Περίεργα της Σεξουαλικής ζωής», 
     μτφ. Μανώλης Αγ. Βατάλας, εκδ. Εκλεκτές Σελίδες χ.χ. σ. 426.
•    Roger Dudoun,
     «Ο Ερωτισμός», 
     μτφ. Πάνος Βούζας, εκδ. Το Βήμα 2007
•    Michele Perron- Borelli,
     «Οι Φαντασιώσεις», 
     μτφ. Μαρία Τωμαδάκη, εκδ. Το Βήμα 2007.
•    Αντρέ Μπαζέν,
     «Ο Ερωτισμός», 
     μτφ. Σώτη Τριανταφύλλου, εκδ. Αιγόκερως 1993, σ.62.
•    Μπρονισλάβ Κασπάρ Μαλινόφσκι,
     «Σεξουαλικότητα και καταπίεση στην πρωτόγονη κοινωνία»,(Sex and
     Repression in Savage Society),  
     μτφ. Άννα Σταματοπούλου-Παραδέλληεκδ. Καστανιώτη 1976, σ. 264.
•    Desmond Morris,
     «Η Σημασία της Επαφής», 
     μτφ. Μάριος Βερέττας, εκδ. Ωρόρα 1986, σ. 330.
•    Hubertus Mynarek, “EROS und KLERUS”
     Χιουμπέρτους Μυναρέκ,
     «Έρως και Κλήρος»-Απόψεις και μαρτυρίες γύρω από την αγαμία των
      Κληρικών. 
      μτφ. Γιώργος Γκίκας, εκδ. Νότος 1978, σ. 282.
•   Ντενί Ντιντερό,
    «Η Καλόγρια», 
     μτφ. Γιάννης Μαγκλής-Φαίδρα Ζαμπαθά-Παγουλάτου, εκδ. Ι. Σιδέρης
     χ.χ. σ. 255.
     (Το μυθιστόρημα αυτό του Didero, το καταγράφω εδώ παρότι δεν είναι
     μελέτη, σαν μια γενική εικόνα για το τι γίνονταν στα μοναστήρια).    
•    Burgo Partridge, “A History of Orgies”.
     Burgo Partridge,
     «Η Ιστορία των Οργίων»,  
     μτφ. Στρατής Ψάλτου, εκδ. Ακτή-Οξύ 1999, σ. 200
•   Jean-Jacques Pauvert, “La Litte rapture erotique”.
    Jean-Jacques Pauvert,
    «Η Ερωτική Λογοτεχνία»,  
    μτφ. Ιωάννα Λαγάκου, εκδ. Άγρα 2003, σ.172
•   Ferrante Pallavicino, “The whores thetorie two dialogues”.
     Φεραντέ Παλαβιτσίνο,
    «Η Ρητορική της Πορνείας σε δύο διαλόγους», 
     μτφ.-διασκευή Έλενα Πατρικίου, εκδ. Καστανιώτη 1993, σ.264.
•    Willy Pasini,  “La Qualita dei Sentimenti”.
     Ουίλι Παζίνι,
    «Το μυστήριο του Έρωτα» Μια εξερεύνηση στον κόσμο των
    συναισθημάτων», 
    μτφ. Λένα Ταχμαζίδου-Τάκης Μπονάνος, εκδ. Οδυσσέας 1994, σ.320
•   Maria Rita Parsi, “I Quaderni delle Bambine”.
    Μαρία Ρίτα Πάρσι,
    «Εξομολογήσεις μικρών κοριτσιών». Παιδικές Μαρτυρίες για την
    Σεξουαλική Βία των Ενηλίκων. 
    μτφ. Ελένη Ταχμαζίδου, επιμέλεια Ευγενία Κρεμμυδά, εκδ. Οδυσσέας 
    1991, σ. 254.
•   Βίλχελμ Ράιχ,
    «Η μαζική ψυχολογία του φασισμού», 
     εκδ. Μπουκουμάνη 1974  
•   Ντενί Ντε Ρουζμόν,
    «Οι Μύθοι του Έρωτα», 
    μτφ. Ντίνα Σαμοθράκη, εκδ. Αρμός 2003, σ. 340
•   Denis de Rougemont, “LAmour et L’ Occident”.
    Ντενί ντε Ρουζμόν,
    «Ο Έρως και η Δύση», 
     μτφ. Μπάμπης Λυκούδης, επιμέλεια Ντίνα Σαμοθράκη, εκδ. Ίνδικτος
    1996, σ. 532.
•   Jacques Ruffies, «Le sexe et la mort”.
    Ζακ Ρυφιέ,
    «Η Σεξουαλικότητα και ο Θάνατος», 
     μτφ. Μπάμπης Γεωργούλας, θεώρηση Γιάννης Κρητικός, εκδ. Ράππα
     1987, σ. 34.   
•  John Sparks, «Sexual Connection
   Τζών Σπάρκς,
   «Άγριο Ζευγάρωμα». Το Σεξ στον Κόσμο των Ζώων, 
   μτφ. Παυλίνα Εκκλησιάρχου, θεώρηση Μαργαρίτα Κουλεντιανού, εκδ.
   Θυμάρι 1985, σ. 208.
•   Francois Timoleon de Choisy, “Memoires de l’ abbe de choisy habille en
    Femme”.
    Φρανσουά Τιμολέον ντε Σουάζι,
    «Οι Αναμνήσεις του Αββα ντε Σουάζι, που ντυνόταν γυναίκα», 
    μτφ. Γιώργος Ράϊκος, εκδ. Καστανιώτη 1996, σ. 150
•   Reay Tannahile, ‘Sex in History”.
    Ρέι Τάναχις,
    «Ιστορία των Σεξουαλικών Ηθών», 
     μτφ. Μιράντα Παπαδοπούλου, εκδ. Π. Τραυλός-Ε. Κωσταράκη 1998, σ.
     606.
•   Mark Twain, “Some Thoughts on the Science of Onanism”.
    Μάρκ Τουαίν,
    «Σκέψεις για την Επιστήμη του Αυνανισμού», 
    εκδ. Περίπλους 1998, σ.38.
•   Anthony Wilden, “System and Structure-Essays on Communication and
     Exchange”.
    Anthony Wilden,
    «Κριτική του Φαλλοκεντρισμού στον Freud και στον Lacan και η
     η θεωρία του Σταδίου του Καθρέφτη», 
     εισαγωγή-μτφ. Φώτης Τερζάκης.
     Felix Guattarie:«Γίγνεσθαι Γυναίκα»,
     μτφ. Γεωργία Κατσάνη, 
     εκδ. Ακτή-Οξύ 1998, σ. 120.
•    John Williams, “Portraits of Passion”.
     John Williams,
     «Ερωτικά Πορτρέτα», 
     μτφ. Αγγελική Μπούλιαρη, εκδ. Κεστός 2007, σ. 400.        
----------
• Α. Αποστολέλλη-Α. Χαλκιά: επιμέλεια,
  «Σώμα-Φύλο-Σεξουαλικότητα». ΛΟΑΤΚ. Πολιτικές στην Ελλάδα, 
   εκδ. Πλέθρον 2012, σ. 280.
• Καπόλου-Ιωαννίδου Ν. Έλλη, Αγραφιώτης Δημοσθένης,
  «Σεξουαλικότητα(ες) στα χρόνια της αβεβαιότητας και του AIDS. Η Νέα
   Ερωτική σχέση Ελλήνων και Ευρωπαίων. Συγκριτική προσέγγιση», 
   εκδ. Πολύτροπον
• «Στενές Επαφές φύλου, Σεξουαλικότητας και χώρου».
   7 κείμενα του Γιώργου Μαρνελάκη.
   Επιμέλεια: Ντίνα Βαϊου/ Ράνια Θεοφανίδου/ Σωτηρία Καρασιώτου/
   Ράνια Μαρκαντά/ Έλλη Νρούκα/ Λίνα Σαλίχου/ Αθηνά Χατζηαθανασίου/
   Τιμόκλεια Ψαλλιδάκη. 
    εκ. futura-Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο 2014, σ. 108.   
•  Βασίλης Αποστολίδης,
   «Η Ερωτική ζωή των Ελλήνων 1980-1982 λίγο πριν από την εμφάνιση
   του Aids»,  
   εκδ. Εντός 2003, σ. 286.
    (προλογίζουν: Βασίλης Φίλιας/ Χριστίνα Αντωνοπούλου/ Κλήμης Γ.
    Πυρουνάκης)  
•   Βάσω Αρτινοπούλου,
    «Αιμομιξία». Θεωρητικές προσεγγίσεις και ερευνητικά δεδομένα. 
    εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη-Χάρης Καρατζάς 1995, σ. 359.
•   Γιάννης Γιαχανατζής,
    «Θρησκευτικός μισογυνισμός»-Η γυναίκα στους «παραδείσους» του
    Μονοθείσμού. 
    εκδ. Άλμπουρο 2003, σ.260.
•  Δημοσθένης Δαββέτας,
   «Ερωτογραφίες», 
    εκδ. Εξάντας 1992, σ. 160.
•  Ν. Κ. Δρακουλίδης,
   «Ιστορική και Κοινωνική Επισκόπησις της Πορνείας». Εποπτεία επί της
    ύλης Έλλη Λαμπρίδη, 
    εκδ. Γεωργ. Η Καλλέργη χ.χ. σ. 96.
•   Δημοσθένης Κούρτοβικ,
     «Η Εξέλιξη της Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας», 
     εκδ. Ράππας 1986, σ.168
•   Γρηγόρης Λάζος,
    «Η Σεξουαλικότητα ως Αξία στη σύγχρονη Ελλάδα», 
    εκδ. Δελφίνι 1997, σ. 504.
•  Βαλέριος Ι. Μαρσέλλος,
   «Η Σεξουαλική Ζωή των Αρχαίων Λαών», 
    εκδ. Μαρή 1963, σ. 366.
•  Νίκος Δ. Πλατής,
   «Ουαλικό Λεξικό του Σεξ», 
    εκδ. Κέδρος 2007, σ. 792.
•  Μαρία Σακαλάκη,
  «Το Απαγορευμένο στους Δεσμούς Συγγενείας». Στοιχεία για μια
   Ανθρωπολογία του απαγορευμένου στη συλλογική φαντασία. 
   εκδ. Κέδρος 1985, σ. 152.
•  Π. Ε. Σέκερης,
   «Λουδοβίκος Β΄»Ο Βαυαρός βασιλιάς θρύλος 1845-1886, 
   Αθήνα 1986, σ. 272.
•  Γρηγόρης Στεφάνου,
   «Ο Έρως-Φυσιολογικός και παραφύσιν», 
    εκδ. Γεωργίου Ιω. Βασιλείου-Αθήνα 1927, σ. 390.
•  «ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ»
    Επιμέλεια: Σπύρος Ν. Τρωιάνος, 
    εκδ. Ίδρυμα Γουλανδρή-Χορν 1997
•  Hans- Georg Beck,
   «Βυζαντινόν Ερωτικόν», 
    μτφ. Ιωάννης Δημητρούκας, εκδ. Στέφανος Βασιλόπουλος 1999, σ.320

                       Γιατί ήταν αυτός
                         Γιατί ήμουν εγώ.
                                      Μοντένι

Art   Essays

• Άντυ Γουώρχολ,
  «Η φιλοσοφία του από το Α στο Β και πάλι από την αρχή», 
    εκδ. Σέλας 1986
Ουμπέρτο Έκο,
  «Τέχνη και Κάλλος στην Αισθητική του Μεσαίωνα», 
   εκδ. Γνώση 1992
KLABUND(Κλαμπουντ), Άλφρεντ Χένεκει,
  «Οι Βοργίες»-Η Ιστορία και τα σκάνδαλα μιας Οικογένειας. Στην Ισπανία
  Ιππότες, στην Ρώμη Πάπες. 
   μτφ. Αγγέλα Βερυκκοκάκη-Άρτεμη, εκδ. Νέα Σύνορα-Λιβάνη χ.χ., σ. 182.    • Έλεν Λάγκντον,
   «Μικελάντζελο Καραβάτζιο», 
   εκδ. Μικρά Άρκτος 2003
Gilles Neret,
  «Ομο-Ερωτική Τέχνη», 
   εκδ. Ταschen-Γνώση 2005
• Σαλβαντόρ Νταλί,
  «Η απόκρυφη ζωή μου», 
   εκδ. Εξάντας 1986
  «Το Ημερολόγιο μιας μεγαλοφυΐας», 
   εκδ. Εξάντας 1985
David Sylvester,
  «Η ωμότητα των πραγμάτων, Francis Bakon», 
   εκδ. Άγρα 1988
Έντουαρντ Λόου Σμίθ,
  «Ο Ερωτισμός στην Τέχνη», 
  εκδ. Υποδομή 1985
  --------
• Χάρης Γιακουμής,
  «Ο Ερωτισμός στην Γλυπτική», 
  εκδ. Τουρμπής 2005
• Πέπη Ρηγοπούλου,
  «Το Σώμα». Από την Ικεσία στην απειλή. 
   εκδ. Πλέθρον 2003.
• Γιάννης Τσαρούχης,
  «Γιάννης Τσαρούχης 1910-1989. Ζωγραφική», 
   εκδ. Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη 1990
• Μανουήλ Τασούλας,
  «Ο Άγιος Σεβαστιανός», 
   εκδ. Οδός Πανός 1996

      Βγαίνουμε πολύ έξω από την κοινή τάξη, 
        για να ανθίσει το αίμα μας και μετά από μας.
                                                       Σατωβριάνδος

Cinema Essays

•   Καρολάιν Σέλντον-Ρίτσαρλντ Ντάϊερ-Τζακ Μπαμπούσιο,
    «Κινηματογράφος και Ομοφυλοφιλία»,
    Σύνταξη Ρίτσαρντ Ντάϊερ, 
    μτφ.-επιμέλεια Δημήτρης Κολιοδήμος, εκδ. Αιγόκερως 1991, σ. 112.
• Σεργκέι Αϊζενστάιν,
  «Απόρρητα Σχέδια», 
   εκδ. Μέδουσα 2001
• Ζαν Καμπούργκ,
  «Λουκίνο Βισκόντι», 
   μτφ. Στέλλα Αλμπάνι, εκδ. Αιγόκερως 1984, σ.120.
•   Patrick Cazals,
   «Ο βίος και το έργο του Σεργκέι Παρατζάνοφ»,
   (συνεντεύξεις και εργο-βιογραφικά Patrick Cazals), εισαγωγή-επιμέλεια:
   Μάκης Μωραϊτης, 
    μτφ. Λίλα Σέρρα, εκδ. Καθρέπτης χ.χ. σ. 136.
•  Μάκης Μωραίτης,
   «Jean Cocteau», 
    εκδ. Φέξη-Αιγόκερως χ.χ.
•   Ζαν Κοκτώ-Αντρέ Φρενιώ,
    «Κινηματογράφος και Ποίηση»,(Μια συζήτηση), 
    μτφ. Μάκης Μωραίτης, εκδ. Αιγόκερως 1986, σ. 80.
• Bertrand Meyer Stabley,
  «James Deαn-Ο Έκπτωτος Άγγελος», 
   μτφ. Σέβυ Σπυριδογιαννάκη, εκδ. Ηλέκτρα 2005, σ.174.
• Άνγκερ Κένεθ,
  «Η Βαβυλώνα του Χόλιγουντ», 
    εκδ. Αιγόκερως
•  Pedro Almodovar,
   «Πάττυ Χύμα κι άλλα κείμενα», 
   εκδ. Βαβέλ-Σέλας
•  Φρεντερίκ Στρως,
   «Συζητώντας με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ», 
   εκδ. Ηλέκτρα
•  Αντόνιο Ταμπούκι,
   «Φωτογράμματα για τον Πέδρο Αλμοδοβάρ», 
   εκδ. Άγρα 2006
• Αντρέας Ταρνανάς,
  «Rainer Werner Fassbinter», 
   εκδ. Αιγόκερως 1984
•  Λεωνίδας Χρηστάκης,
    «Πονηρές αφηγήσεις για τον Rainer Werner Fassbinter», 
    εκδ. Δελφίνι 1995
•  Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ,
   «Rainer Werner Fassbinter», 
   εκδ. Πλέθρον 1985
•  Jerry Oppenheimer and Jack Vitek, ‘Idol, Rock Hudson
   Τζέρι Οπενχάιμερ-Τζάκ Βιτέκ,
   «Ροκ Χάτσον»-Η ζωή του. 
   μτφ. Κωστής Γιούργος, εκδ. Αστάρτη 1987, σ. 356.
• «Πιέρ Πάολο Παζολίνι: Χρονικό της βίας, της δίωξης και του θανάτου».
   Με την φροντίδα της Λάουρα Μπέττυ, 
   μτφ. Κούλα Κυριακίδου, εκδ. Εξάντας 1983, σ. 390.
•  Rene de Ceccatty, “Pier Paolo Pazolini”.
   Rene de Ceccatty,
   «Πιέρ Πάολο Παζολίνι»-Βιογραφία, 
    μτφ. Προκόπης Σοφράς, εκδ. Κασταλία 2006, σ. 288.
•  Dominique Fernandez, “Dans la main de lange”.
   Ντομινίκ Φερναντέζ,
   «Εγώ ο Πιερ Πάολο στα χέρια του Αγγέλου», 
   μτφ. Λουκάς Θεοδωρακόπουλος, εκδ. Αστάρτη 1985, σ.558.  
 • Όλγα Μαλέα-Μανίνα Ζουμπουλάκη,
   «Ριζότο», 
   εκδ. Νέα Σύνορα-Λιβάνη
•  Θανάσης Παπαθανασίου-Μιχάλης Ρέππας,
  «Safe Sex. Το σενάριο της ταινίας», 
   εκδ. Μοντέρνοι Καιροί
• Φραγκίσκος Βιτάλης,
   «Stars και Sex», 
   εκδ. Σμπίλιας
• Σπεράντζα Βρανά,
  «Η γοητεία της πόρνης», 
   εκδ. Τερζόπουλος χ.χ.
•  Γιάννης Δαλιανίδης,
  «Ο κινηματογράφος, τα πρόσωπα κι εγώ», 
   εκδ. Καστανιώτης
• Παύλος Ζάννας,
  «Ιστορία και Τέχνη στον Ιβάν τον Τρομερό», 
    εκδ. Κέδρος 1977
•  Κωνσταντίνος Κυριάκος,
    «Διαφορετικότητα και Ερωτισμός», 
    εκδ. Αιγόκερως 2001, σ.222
•  Βαγγέλης Κοτρώνης,
    «Ο Ερωτισμός στον σημερινό Κινηματογράφο», 
    εκδ. Ιδεοδρόμιο 1978, σ. 32.
•   Νίκος Κολοβός,
    «Η Γυναίκα στον Κινηματογράφο», 
    εκδ. Αιγόκερως 1989, σ. 108.
•   Νίκος Κολοβός,
    «Κοινωνιολογία του Κινηματογράφου», 
    εκδ. Αιγόκερως 1988, σ. 174.
• Γκρέγκορυ Μαρκόπουλος,
  «Προσωπίον. Τέμενος και άλλα κείμενα», 
   εκδ. Δελφίνι 1993
• Κωνσταντίνος Νούλας,
   «Το Ερωτικό στον Κινηματογράφο»-Οι εκφάνσεις του Έρωτα του
   Ερωτισμού και της Σεξουαλικότητας στον Κινηματογράφο. 
   εκδ. Αιγόκερως 1998, σ. 160.
•  Δημήτρης Παναγιωτάτος,
   «Οι Ταινίες Πορνό»-ένας ακόμα μηχανισμός καταπίεσης,
    εκδ. Καστανιώτης 1978.σ. 110
• Θόδωρος Σούμας,
    «Κινηματογράφος και Σεξουαλικότητα-Ερωτισμός»,
    Επιμέλεια Μαρία Γαβαλά, 
    εκδ. Αιγόκερως 1983, σ. 160.
    «Κινηματογράφος και Έρωτας», 
    εκδ. Αιγόκερως 2005
•  Νίκος Χατζητρύφων: επιμέλεια,
    Το φύλο και η συμπεριφορά του. Σύμπραξη κατά της Ομοφυλοφοβίας
    «Η Ομοφυλοφιλία στον Κινηματογράφο». Προσδοκίες και Προσεγγίσεις.
    εκδ. Επίκεντρο 2008

Dance

                  I’ ve been in and out of Favour with love
                   Υπήρξα τυχερός και άτυχος
                    σε σχέση με ό,τι έχω αγαπήσει.

                       “Move On”, George Michael

•   Richard Kraus,
    Ρίτσαρντ Κράους,
    «Ιστορία του Χορού», 
     μτφ. Γιώργος Σιδηρόπουλος-Μαρία Κακαβούλια, 
     εκδ. Νεφέλη 1980,  σ.434.
•   Ροζίτα Σώκου,
    «Νουρέγιεφ,(Rudolf Nureyev)-Όπως τον γνώρισα», 
    εκδ. Κάκτος 2003, σ. 382.
•   Stabley-Meyer Bertrand,
    “ Rudolf Nureyef”-Ένα φύλλο συμήδας», 
     εκδ. Ηλέκτρα
•   Maurice Bejart, «Un instant dans la vie d’ autrui”
    Μωρίς Μπεζάρ,
    «μια στιγμή στη ζωή κάποιου άλλου», 
     μτφ. Κατερίνα Παπαίωάννου, εκδ. Οδυσσέας 1981, σ. 1981
•   “Journal de Nizinsky”-«Ημερολόγιο του Νιζίνσκυ»
     μτφ. Βερονίκη Δαλακούρα, εκδ. Νεφέλη 1981, σ. 227.
•   Vaslav Nijinsky, “Cahiers”
    Vaslav Nijinsky,
    «Ημερολογιακά Τετράδια». 1η έκδοση χωρίς περικοπές.
    Εισαγωγές: Joan Acocella-Christian Duman-Lvowski
    Πρόλογος-μτφ. Νατάσσα Χασιώτη, εκδ. Άγρα 2002, σ. 402.
•   εφημερίδα «Τα Νέα» 12/11/1977
    ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ
   «Βρέθηκε χτές νεκρός ο Άγγελος Γριμάνης». (Πάτρα 1906-Αθήνα 1977)
   Η ζωή, η Καριέρα του και η Προσφορά του.

Music

          Αν δεν υπήρχε αυτό το μέγιστον μάθημα απ’ τους σοφούς της νιότης μου, θα ‘χαμε πνιγεί πριν γεννηθούμε νεοέλληνες. Θα ‘χαμε γίνει οι ίδιοι φορείς μιας οριστικής καταστροφής μας.
                               Μάνος Χατζιδάκις 

•    William R. Trotter, «Priest of Music, The Life of Dimitri Mitropoulos”
     William R. Trotter, «Ο Ιεροφάντης της Μουσικής». Η ζωή του Δημήτρη
     Μητρόπουλου, 
     μτφ. Αλέξης Καλοφωλιάς, επιμέλεια: Στάθης Αρφάνης, εκδ. Ποταμός,
     2000, σ. 782.
•    Dominique Fernandez, “Tribunal d’ Honneur”
     Ντομινίκ Φερναντέζ,
     «Δικαστήριο Τιμής»-Η ζωή και ο θάνατος του Τσαίκόφσκι», 
     μτφ. Ινώ Ρόζου, εκδ. Εξάντας 2002, σ. 560.
•   Μαξ Mordsky,
    «ΤΣΑΙΚΟΦΣΚΙ»-Η ζωή και το δράμα μιας μουσικής μεγαλοφυΐας, 
     μτφ. Κ. Β., έκδ. Βιβλιοπωλείο Πέτρου Δ. Καραβάκου 1948, σ.160.
•    Γεώργιος Ν. Δρόσος,
     «Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι»-Η ζωή, το έργο, η εποχή του. 
     εκδ. Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος 1993, σ. 584
•    George Michael,
     «Τζόρτζ Μάικλ», επιμέλεια: Μαρία Προγουλάκη, 
     εκδ. Σιγαρέτα 1998, σ. 98.
•   «ROCK και Σεξουαλικότητα»,
     μτφ. Δημήτρης Κολιοδήμος, επιμέλεια: Πητ Κωνσταντέας, 
     εκδ. Νεφέλη 1980, σ. 112.
•   Σοφία Αδαμίδου,
    «Σωτηρία Μπέλλου»-Πότε Ντόρτια πότε Εξάρες.
    (Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας).
    Διορθώσεις: Νάντια Κουτσουρούμπα, 
    εκδ. Πατάκη 2005, σ. 386
•   Μάνος Χατζιδάκις,
    «Ο Καθρέφτης και το Μαχαίρι»,
     διορθώσεις: Βάσω Κυριαζάκου, 
     εκδ. Ίκαρος 1988
•   Μάνος Χατζιδάκις,
    «Τα Σχόλια του Τρίτου», 
    εκδ. Εξάντας 1980, σ. 214.

Surrealism

•   Λουκία Ρικάκη,
    «ΣουρεαλΕρως»-Ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο της Λουκίας Ρικάκη
     βασισμένο σε κείμενα και εικαστικές δημιουργίες των Σουρεαλιστών 
     για τον Έρωτα», 
      εκδ. Καστανιώτη 1996, σ. 268.
•   “Les jeux Suriealistes, mais 1921- September 1962”
    «Αρχεία Γάλλων Υπερρεαλιστών»-Τα Σουρεαλιστικά παιχνίδια.
    Μάρτιος 1921-Σεπτέμβρης 1962.
    Παρουσίαση-σημειώσεις: Εμμανουέλ Γκαρίκ
    μτφ. Δημήτρης Χορόσκελης, επιμέλεια-θεώρηση μτφ. Γιώργος Ξενάριος,
    εκδ. Καστανιώτη 1996, σ. 364.
•   Recherches sur la Sexualite, janvier 1928- aout 1932”
    Έρευνες για την Σεξουαλικότητα.
    «Αρχεία Γάλλων Υπερρεαλιστών», Ιανουάριος 1928-Αύγουστος 1932»
    μτφ. Μίρκα Θεοδωροπούλου, επιμέλεια Ζοζέ Πιέρ, επιμέλεια-θεώρηση
    μετάφρασης Γιώργος Ξενάριος, εκδ. Καστανιώτη 1995, σ. 256.
•  «Οι Σουρεαλιστές συζητούν για το Σεξ. Ομοφυλοφιλία-Αυνανισμός-
    Ομαδικός Έρωτας, κ.λ.π.».
   Λουϊ Αραγκόν, Αντρέ Μπρετόν, Ζακ Πρεβέρ, Μ. Περέ και άλλοι.
   μτφ. Ισμήνη Κανσή, εκδ. Παραλληλόγραμμες Εκδόσεις 1981

ΥΓ.
          Με τον κατάλογο αυτόν των μελετημάτων και των εργασιών-τον σίγουρα αμέθοδο-θέλησα να προτείνω τίτλους βιβλίων και μελετημάτων που αναφέρονται στον Έρωτα, τα αχαρτογράφητα μυστήριά του, τα αιώνια και ανεξερεύνητα πάθη της χθόνιας Αφροδίτης, αλλά, και πιο ειδικότερα, στον Ομοφυλόφιλο Έρωτα. Μελέτες υποστυλώματα του πρόσκαιρου βίου μας και του φουρτουνιασμένου πελάγους που υπήρξε η ζωή μας στον δύσκολο και πρόσκαιρο αγώνα της μεγαλειώδους ήττας μας, στην αμάχη μας με την αιωνιότητα. Μελέτες και δοκίμια, βιογραφίες και αναλύσεις που ανιχνεύουν με ευσυνειδησία και την ανάλογη επιστημονική επάρκεια, το θέμα της αντρικής ομορφιάς, όμορης επιθυμίας και ερωτικής επιλογής.
Δεν συμπεριέλαβα όλο το υλικό που έχω κατά την διάρκεια πολλών ετών αποδελτιώσει και καταγράψει, γιατί θα χρειαζόταν ειδική επεξεργασία, εξάλλου, πολλές μελέτες συνοδεύονται από ξενόγλωσση κυρίως βιβλιογραφία για όσους ενδιαφέρονται.
          Στο διάβα των χρόνων και των διαβασμάτων μου, έχω αποδελτιώσει και δεκάδες Έλληνες και ξένους συγγραφείς που ασχολήθηκαν είτε εμπεριστατωμένα ή έθιξαν ακροθιγώς το θέμα της ομοφυλοφιλίας μέσα στο έργο τους, ή έγραψαν εργασίες για ομοφυλόφιλους αμιγώς συγγραφείς ή το έργο τους. Η διαπραγμάτευση ενός τόσο ευρέως πολύπλευρου θέματος που αφορά την ζωή του κάθε ερωτικού ανθρώπου και ιδιαίτερα ενός καλλιτέχνη, απαιτεί άλλες προδιαγραφές και ερευνητικές συνιστώσες, εν ευ θέτω χρόνω θα αναφέρω και αυτούς τους βιβλιογραφικούς καταλόγους, καθώς επίσης και τις μελέτες που αναφέρονται στην Ιδιωτική ζωή, τον Έρωτα και την Ομοφυλοφιλία στην Αρχαία Ελλάδα.
          Το Aids, κοινό πρόβλημα πλέον για όλους-ομοφυλόφιλους και ετεροφυλόφιλους-έγινε και αυτό ένα άλλο αρνητικό στίγμα στην ζωή μας μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, όπως και τόσες άλλες καταραμένες αρρώστιες. Εξάλλου, τι να κρατήσει πια μέσα στο θησαυροφυλάκιό της αυτή η πάντα αιμάσσουσα ρημαδιασμένη μνήμη, τι να πρώτο χωνέψει η μάνα γη μας, τόσο ανθρώπινο λίπασμα ανά τους αιώνες έχει μολύνει και ταυτόχρονα τροφοδοτήσει με χυμούς το χώμα της.
          Από κάπου μακριά, ακούγεται η βοή του χρόνου που μεταφέρει μέσα της την μελωδική και ελπιδοφόρα φωνή του Φρέντυ Μέρκιουρυ,
(Freddie Mercury) των Queen, να τραγουδά, το
“The Show must Go On….”

Γιώργος Χ. Μπαλούρδος,
Πρώτη γραφή σήμερα, Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου 2014.
Πειραιάς, Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου 2014                     
               
                


1 σχόλιο:

  1. Εξαιρετικό άρθρο, γραμμένο με ευαισθησία και γνώση! Μάλλον, επίγνωση! Χαίρομαι που το πέτυχα, έστω κατά τύχη, διερευνώντας το θέμα της σεξουαλικότητας ως ζωοφόρου και ζωογόνου δύναμης του ανθρώπου. Βρίσκομαι στη διαδικασία γραφής ενός δοκιμίου/δοκιμασίας με τίτλο:
    "Ο Οργασμός ως Επιμέλεια Εαυτού και ... Συντέλεια του κόσμου". Υποψιάζομαι ότι εάν δεν υπήρχαν οι κάθε είδους κατασταλτικοί μηχανισμοί που αντιμάχονται την σεξουαλικότητα από γεννησιμιού μας, ο κόσμος θα ήταν "ερωτικός" κι όχι βίαιος και πολεμοχαρής!!
    Σας ευχαριστώ γι' αυτή την ανάρτηση!
    Καλομοίρα Εστιανίδη

    ΑπάντησηΔιαγραφή