ΣΤΗΝ ΜΠΟΥΜΠΟΥ
ΝΤΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑ (Σάμος 31/12/1938-3/7/2022)
Ο αληθινός ηθοποιός αν σταθεί τυχερός στην διάρκεια της σταδιοδρομίας του, δημιουργεί την δική του περσόνα. Σχεδιάζει την κεντρική περσόνα της ατομικότητάς του συμπληρώνοντας τις μάσκες που του παρέχουν οι λέξεις-το σενάριο- το κείμενο στην εκτέλεση της υποκριτικής πράξης. Οι λέξεις είναι μάσκες, η γραφή είναι μία μάσκα, και ας μην θέλουμε να το αποδεχτούμε. Ο καλός και πολύπειρος ηθοποιός αυτό το γνωρίζει, είτε υποδύεται δραματικούς είτε κωμικούς τύπους και ρόλους. Είτε πάνω στο σανίδι είτε στο κινηματογραφικό πλατό. Την πραγματικότητα αυτή ο ταλαντούχος ηθοποιός την υπερβαίνει με την καλλιέργεια της περσόνας της φαντασίας του. Ο ηθοποιός ζει μέσα στους χώρους της φαντασίας του. Είναι η κύρια και μοναδική ίσως μάσκα του με την οποία κοινωνεί με το κοινό του. Οι λέξεις θέτουν όρια η φαντασία τα διευρύνει ή τα γκρεμίζει. Οι λέξεις κατηγοριοποιούν η φαντασία όχι. Ο ρόλος είναι μία ψευδαίσθηση. Ένα παιχνίδι μασκών του ηθοποιού και του κοινού που τον παρακολουθεί. Η ζωή, με ότι κουβαλά μέσα της και μπορεί να αντέξει, δεν μπορεί να παρασταθεί παρά μόνο μέσα από ψευδαισθήσεις ρόλων, ρόλων του παραλόγου. Και το παράλογο, μόνο η φαντασία μπορεί να μας το προσφέρει. Το Θέατρο είναι μία σειρά από επαναλαμβανόμενες σκηνές παραλόγου στην ιστορία της Τέχνης. Ερμηνείες επί των ερμηνειών. Ρόλοι ρόλων, αυτό είναι η θεατρική πράξη. Η μεγάλη ψευδαίσθηση που την ονομάζουμε Τέχνη της εκπαίδευσης και της ψυχαγωγίας.
Αυτήν την περσόνα του ατομικού της κόσμου, της αλήθειας της φαντασίας της, ερμήνευσε η ηθοποιός Ντίνα Κώνστα. Η σύγχρονη «πάστα Φλώρα», η Μπουμπού του σήριαλ Δύο Ξένοι. Φλογερό ταμπεραμέντο, σημαντικότατη περσόνα, εξαιρετική ερμηνεύτρια. Διακριτή θεατρικότητα. Το δίδυμο «Μπουμπού- Φλωράνς» (Χρυσούλα Διαβάτη) ήταν και παραμένει κάτι το ανεπανάληπτο και ξεχωριστό για τις τηλεοπτικές οθόνες. Έξυπνη, όμορφη, δίχως ηλικία, παμπόνηρη, ερωτιάρα, καπάτσα, πολυμήχανη, διαρκώς φευγάτη. Αέρινη, δολοπλόκα για το καλό του γιού της, που δεν θυμάται πότε τον γέννησε. Ξεχασιάρα, πλουσία, αργόσχολη, περιφερόμενο φιγουρίνι, βάζελος, βισματούχος, με ισχυρές διασυνδέσεις τόσο με πρόσωπα της υψηλής κοινωνίας όσο και του υποκόσμου. Άνθρωπος της τηλεόρασης, έμπορος νυφικών, «τεκνατζού», με ένα τηλέφωνο συνεχώς στο χέρι. (Μιλά διαρκώς με την αόρατη φίλη της Νινέτα). Με το εβιάν της και τις γούνες της, («την γούνα μου τα χάπια μου και ένα ταξί να φύγω») μας έκανε να σπαρταράμε με τις βιτριολικές ατάκες της. («στην οικογένειά μου χρυσό μου, τους άντρες μας δεν τους χωρίζουμε τους θάβουμε»). Η «μάνα τούρκα». Οι ατάκες της έμειναν παροιμιώδεις όχι μόνο γιατί το επέβαλε ο ρόλος της αλλά για τον δικό της εκφραστικό τρόπο. Έλεγε τα πιο σοβαρά και επικίνδυνα πράγματα με τον πλέον αθώο και αφελή τρόπο. Μόνη της η Ντίνα Κώνστα ήταν ένα επεισόδιο μέσα στα επεισόδια. Το ταλέντο της το είχαμε απολαύσει και σε άλλες συμμετοχές της, στο θέατρο, στην τηλεόραση, τον κινηματογράφο. Όμως αυτόν τον θησαυρό υποκριτικής που πήγαζε από την ατομική της περσόνα την ανακάλυψε το ευρύ κοινό-όλοι μας, με τους Δύο Ξένους. Η Ντίνα Κώνστα κατόρθωσε να ενδύσει το ρόλο της με τον πλούτο της φαντασίας της, την εκφραστικότητά της, τις κινήσεις της, το βλέμμα της, τις στάσεις του σώματός της, το αστείρευτο ταλέντο της. Ποτέ αν θυμάμαι καλά, δεν την είδαμε να είναι ενδεδυμένη με το ίδιο φόρεμα. (Μια ελληνίδα Τζόαν Κόλλινς του γνωστού αμερικάνικου σήριαλ). Η Μπουμπού δεν ήταν απλά ένας ρόλος που της πήγαινε «γάντι», υπήρξε ένας από τους σύγχρονους θρύλους της ελληνικής τηλεόρασης στις πλέον επιτυχημένες στιγμές της. Η Ντίνα Κώνστα δεν άφησε εποχή, δημιούργησε την δική της σχολή και εποχή στον ελληνικό χώρο της υποκριτικής.
Καλό ταξίδι Μπουμπού. Καλό ταξίδι Ντένη Μαρκορά. Σε ευχαριστούμε για το απλόχερο γέλιο μέχρι δακρύων που μας πρόσφερες.
Γιώργος Χ. Μπαλούρδος
Πειραιάς 4 Ιουλίου 2022
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου